Приветствую Вас, Гость! Регистрация RSS

Мир Политики

Вторник, 19.03.2024
Главная » 2013 » Июнь » 7 » Янукович Сашенька, з’їж ще!
18:31
Янукович Сашенька, з’їж ще!
Янукович Сашенька, з’їж ще!Олександр Янукович отримує чергову щедроту від Сімейного уряду, яка допоможе йому заробити ще. Тепер на експорті вугілля.

Кілька днів тому міністр енергетики і вуглепрому Едуард Ставицький анонсував чергову допомогу вітчизняним експортерам вугілля. Планується зменшити тарифи залізниці на перевезення. «Щоби дати можливість нашим вугільним підприємствам – як державним так і недержавним – експортувати вугілля».

Здавалося б алілуя і осанна – держава піклується по експортний потенціал України, що призводить до покращення з усіх точок зору.

Однак наміри людини, яка допомогла Віктору Януковичу загарбати землю «Межигір’я», з нашої точки зору, потрібно перевіряти щонайменше на детекторі брехні. Оскільки такої можливості у журналістів немає, тому вдамось до звичних методів: з’ясуванні «кому вигідно».

В Україні з вугіллям повний швах, це правда. Державні шахтарі не можуть його продати, склади переповнені. Раніше відомство Ставицького навіть розробило законопроект, яким металургів обмежують в імпорті вугілля, щоби вони купували українське. У Ахметова навіть погодились і без корупційної складової ціна вийшла вдвічі меншою.

Однак чи зможе держава експортувати вугілля взагалі?

Є таке держпідприємство «Вугілля України». Воно створено у якості єдиного оператора вугільного ринку, якому державні шахтарі мають здавати вугілля, і вже цей держоператор має перепродувати його далі, зазвичай державним підприємствам теплогенерації «Донбасенерго» та «Центренерго».

Однак у «Вугіллі України» цієї весни різко актуалізувались фінансові проблеми. У квітні «Ощадбанк» подав позов до суду про стягнення 119 млн грн., і тут справа поки що в розгляді.

А ось суд із «Донецькою залізницею» про стягнення з «Вугілля України» боргу у розмірі 621 млн грн. тягнувся ще з 2010 року. Поки що залізничникам вдалось стягнути лише половину боргу, відтак у березні 2013 року їх терпець урвався. Вони подали до суду позов про стягнення 320 млн грн. і якості забезпечення вони зажадали арешту усіх рахунків державного оператора. Господарський суд Києва пішов їм назустріч і арештував всі гроші, що ще рухались.

За даними «Коментарів» арешт зробив свою справу – «Вугілля України» майже перестало закуповувати паливо у державних шахтарів. То ж чи є сенс розглядати державного оператора як експортера вугілля, якому прямо тут і зараз потрібні транспортні знижки – питання не дуже доречне. І навіть якщо фінансово-судові проблеми держоператора розсмокчуться, то немає гарантій, що він буде експортувати саме державне вугілля. Як виявляється, «Вугілля України» формально постачає на ТЕС державне вугілля. Однак береться воно зі збагачувальної фабрики Олександра Януковича.

Однак президентський син проявився не тільки в цьому. Повернемось до анонсу Ставицького: «…дати можливість нашим вугільним підприємствам – як державним так і недержавним – експортувати вугілля».

Серед недержавних власників вугілля є діамант, чиї обсяги експорту можуть вразити Міненерговугілля. Це «МАКО-трейдінг» Олександра Януковича.

За повідомленням самої компанії, «Мако» планує цього року продати за кордон 1 млн тонн. Щоб було зрозуміло – загальний експорт вугілля з України у 2012 році становив 6,5 млн тонн. Тобто фірма, яка офіційно належить Олександру Януковичу, планує зайняти 15% всього експорту вугілля з України.

Також відмітимо, що будь-які знижки, надані «Укрзалізницею» – це втрати державного сектору. У нашому випадку це означає, що «Укрзалізниця» знову підійме ґвалт про свою збитковість і необхідність підіймати тарифи на інші види перевезень. Тож чи піднімуться знову ціни для пасажирів та вантажоперевізників, не причетних до вугілля, – просто питання часу.

І тепер поговоримо про необхідність введення пільг для експортерів вугілля взагалі: «…дати можливість нашим вугільним підприємствам – як державним так і недержавним – експортувати вугілля».

Звучить так, нібито зараз у українських компаній немає можливості експортувати. Але як тільки вони отримають знижки на транспортування, то ціна на вугілля відразу стане конкурентоспроможною на світових ринках і українці відразу почнуть торгувати за кордон направо і наліво.

Однак.

Як повідомило «НГ» джерело на митниці, «Мако-трейдінг» в січні-квітні цього року експортувало 0,48 млн тонн вугілля. Тобто за чотири місяці цього року без жодних транспортних пільг компанія виконала власний план по експорту за півроку. Як йшлось вище, у Януковича планують вийти на 1 млн тонн за рік.

Тому очевидно, що експорт у президентського сина вже налагоджений і без цих пільг. Тому вони є не спусковим гачком для відкриття експорту, а банальним прошарком ікри, який ляже на і без того масляний бутерброд президентського сина.

(До речі, «Мако-трейдінг» не лише експортує, а й виступає гарантом по експортним контрактам ще однієї компанії – ПАТ «ГЗФ «Червона Зірка». За перші чотири місяці цього року так було гарантовано експорт 6 тис тонн вугілля до Чехії та Польщі. Також не можна виключати, що угрупування Януковича експортує вугілля і через інші компанії, чию причетність до президентського сина довести поки що не вдалось.)

При цьому «Мако-трейдінг» вивозить вугілля з України по дуже приємним цінам: від 539 до 1 255 грн./т в залежності від марки. При чому 91% всього вугілля українське «Мако-трейдінг» продає швейцарському «MAKO Trading». Якщо швейцарський підрозділ Януковича продасть вугілля дорожче, ніж купив в Україні, то вся отримана маржа залишиться в Швейцарії. Тобто від прибутку «MAKO Trading» держбюджету Україні не перепаде жодної копійки. Від пільг «Укрзалізниці» – й поготів.

Іноземні контрагенти «Мако-трейдінг» і «Чернової зірки» у січні-квітні 2013 р.


І насамкінець про ще одну річ, яку варто знати. Ціни на вугілля.

Для порівняння взято експортні ціни Януковича і вартість вугілля для деяких державних установ, які проводили тендери цього року.

Наприклад, «Мако» жене за кордон пісне вугілля марки «Т» по 564 грн./т. А ось відділ освіти Коростенської райдержадміністрації Житомирської області придбав вугілля подібної марки «ТМ» по 1495 грн./т.

Кодимська центральна районна лікарня Одеської області купила антрацит АМ по 1876 грн./т. А Януковичу вдається продавати його закордон по 804-837 грн./т.

Відділ освіти Білгород-Дністровської райдержадміністрації Одеської області купив вугілля марки «АКО» по 1940 грн./т. І знову у Януковича перевага – 955-1255 грн./т.

При цьому відзначимо, що якість вугілля не може пояснювати різницю у цінах. Оскільки ми свято віруємо у неможливість продавати за кордоном неякісне вугілля. Та ще й у таких обсягах.

Тим паче, що, судячи із розкоші, у якій купається Сім’я, українське вугілля має традицію перетворюватись у щире золото.

Найдорожче вугілля для державних установ у 2013 р. (дані «Вісника держзакупівель»)


Категория: Секреты Януковича и ПР | Просмотров: 707 | Добавил: Anubis | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Проверка тиц Яндекс.Метрика